Vraag:
zondag, 14 december 2003

hallo,

ik ben een meisje van 13 jaar.
en ik zit aan de minrin,
als ik 1 pilletje of geen pilletje neem
ben ik wel nat.
hoe kom ik hier van af?
kan het kwaad om lange tijd minrin te nemen?
want ik doe haast geen stopweek!

Antwoord:
maandag, 15 december 2003

Blijkbaar reageer je wel goed op 2 pilletjes Minrin. Bij stoppen of minderen ben je nat. Op zich kan het geen kwaad wanneer je langere tijd Minrin gebruikt. Beter is om te kijken of je kan leren wakker te worden om een keer extra te plassen. Dit kan via een trainingsprogramma met de plaswekker eventueel met extra oefeningen om wakker te worden; de zogenaamde concentratieoefeningen of inprentingsoefeningen.
Je vindt informatie op de site bij de home page onder "therapie" en dan op "niet medicamenteus" en dan op "plaswekker" of "droogbedtraining"klikken.

Je kunt ook naar de pagina "meer lezen". Daar staat een boek geadviseerd 'bedplassen, daar wil je van af!". Er staan veel oefeningen in om de wekbaarheid te verbeteren. Veel succes.

met vriendelijke groet,

Marianne Vijverberg

Bestuurslid KCB en incontinentietherapeute

Lees meer hierover

Terug naar het vragenforum
Stel zelf een vraag