Vraag:
maandag, 20 januari 2003

Hallo

Ik ben Ricardo en ik ben 8 jaar oud.
Het bedplassen doe ik al 8 jaar.
We zijn al naar de dokter geweest,
toen kreeg ik hormoon pillen.
Daar kreeg ik hele dikke handen van.
Mijn moeder heeft liever niet dat ik deze pillen neem.
Dus als het aan mijn hormonen ligt,
heeft een plaswekker dan wel zin?
Als dat niet zo is wat kan ik dan doen?
Want ik zou het leuk vinden als ik ook een keer mee kan
op kamp met mijn honkbal maatjes.
groetjes ricardo.
P.S Ik ben ook wel eens een nacht droog.

Antwoord:
vrijdag, 24 januari 2003

Ricardo, er zijn nog genoeg mogelijkheden om droog te worden. Het is het beste om een plaswekker te proberen. Alle informatie hierover vind je op de site. Via de homepage ga je naar “niet medicamenteus” daarna klik je op “therapie” en daarna op “plaswekker”. Op deze bladzijde lees je over de werking van de plaswekker en over de vergoeding en het huren ervan. Op de bladzijde “plaswekkers” vind je de verschillende wekkers. Je kunt daarna ook op de site van iedere wekker afzonderlijk kijken.
De hormoonpillen die je hebt gehad heten Minrin. De reden dat je dikke handen hebt gekregen zou kunnen zijn;
· Dat je de pillen overdag hebt genomen in plaats van ‘ s avonds voor het slapen gaan.
· Dat je teveel pillen in een keer kreeg, dus dat de dosering niet goed was.
· Dat je teveel dronk ’s avonds.
De pillen zorgen ervoor dat je minder urine aanmaakt ’ s nachts. Normaal regelt je lichaam dat zelf maar sommige mensen hebben een te kort aan dat hormoon en moeten het dan extra slikken. Minrin is dus eigenlijk een stof die je normaal door je eigen lichaam wordt gemaakt. Het kan dus geen kwaad maar het moet het natuurlijk goed voorgeschreven en gebruikt worden. Je kunt ook zonder deze medicijnen droog te worden door goed te oefenen om wakker te worden om te plassen. Bij de nieuws pagina op de site staat een nieuw boek welke is geschreven voor kinderen met bedplas problemen. Kijk maar eens of mama het wat vindt. Misschien kan het je goed helpen om droog te worden. Heel veel succes.

Met vriendelijke groet

Marianne Vijverberg
Bestuurslid KCB en incontinentietherapeut

Lees meer hierover

Terug naar het vragenforum
Stel zelf een vraag